Pierwsze wrażenie firmy

Written by
Categories: firma

Każda marka jest profesjonalna. Ale czy na pewno? Wiele firm ma złą opinię, ponieważ ich pracownicy są nieuprzejmi, termin realizacji zleceń jest przeciągany bez powiadomienia o tym klienta czy kolejnych firm lub też zlecone działania są wykonane byle jak i źle. Jak widać firma może posiadać przyklejoną metkę nieprofesjonalnej. Co więc można zmienić, żeby nasza firma była fachowa w oczach konsumentów oraz partnerów biznesowych? Przede wszystkim istotne jest pierwsze wrażenie, które dotyczy nie tylko prezentacji biura, ale też wyglądu i zachowania pracowników. W Singapurze przykładowo standardem jest, że pracownicy przychodzą ubrani w koszulki polo, krótkie spodenki i klapki, jednakże w Polsce pracownik tak ubrany uchodził by za niepoważnego i mającego lekkomyślny stosunek do pracy i do konsumenta. Jednostki takie, jak banki mają nawet swój regulamin regulujący kwestie takie, jak wygląd pracownika do pracy, a w niektórych jednostkach można zobaczyć, że pracownicy noszą takie same koszule. Przez wygląd swoich pracowników, firma dba o swój wizerunek przed klientami i innymi placówkami. W wielu firmach powszechne są wdrożenia ISO, na przykład audyty ISO z dzedziny zarządzania jakością, co przenosi się na lepszą organizację pracy czy też wyższą efektywność. Szkolenia ISO są drogie, ale wprowadzenie norm ISO do swojej marki gwarantuje, że pracownicy będą bardziej fachowo podchodzić do pracy, ponieważ raz wdrożona norma musi być utrzymywana cały czas na tak samo dobrym poziomie, dlatego istotna jest współpraca pośród pracowników. O tym czy marka jest profesjonalna świadczy również podejście pracowników do konsumentów. W wielu jednostkach jest biuro obsługi konsumenta, którego kadry mają bezpośredni kontakt z danym klientem. Taki klient przychodząc z zapytaniem czy problemem powinien być traktowany jednostkowo i wysłuchany.